Reklamačný poriadok
REKLAMAČNÝ PORIADOK
Všeobecné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok upravuje postup webovej stránky catalina.sk, ktorej vlastníkom je www.catalina.sk: Felin s.r.o. so sídlom v Trenčíne ,Ľudovíta Stárka 1867 911 05, Slovenská republika, IČO: 56192380, DIČ: 2122247061, IČ DPH: SK2122247061, spoločnosť je zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Košice I, oddiel: Sro, vložka č. 47120/V, poštová adresa: Trenčianskej Turnej 4003, 913 21, okres Trenčín,(ďalej len „Predávajúci") a kupujúceho (ďalej len „Kupujúci") pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru zakúpeného na internetovéj adrese www.catalina.sk a práva a povinnosti Kupujúceho a Predávajúceho (Predávajúci a Kupujúci spolu ďalej len „Zmluvné strany") s tým súvisiace.
Postup Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru zakúpeného na www.catalina.sk ako aj úprava práv a povinností Zmluvných strán s tým súvisiacich sa riadi podľa § 619 až § 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení a zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
Postup Kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru zakúpeného na www.catalina.sk ako aj úprava práv a povinností Zmluvných strán s tým súvisiacich sa riadi podľa § 422 až § 442 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení .
Kupujúci potvrdzuje odoslaním elektronickej objednávky Predávajúcemu, že sa oboznámil s reklamačným poriadkom Predávajúceho a bezvýhradne s ním súhlasí. Okamihom odoslania elektronickej objednávky Predávajúcemu je prejavom súhlasu s reklamačným poriadkom a stáva sa pre Kupujúceho záväzným.
Reklamačný poriadok je verejne dostupný na www.catalina.sk a v sídle Predávajúceho.
Kontrola tovaru pri prevzatí
Pri prevzatí tovaru u kuriéra je Kupujúci povinný skontrolovať, či obal, v ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený. V prípade jeho poškodenia je nutné na mieste dodania tovaru spísať s prepravcom - kuriérskou službou protokol o zistených vadách spôsobených počas prepravy. Ak Kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu, Predávajúci neuzná prípadné neskoršie reklamácie z tohto dôvodu.
Kupujúci je povinný dodaný tovar prehliadnuť bez zbytočného odkladu po jeho prevzatí.
Ak Kupujúci zistí nekompletnosť tovaru alebo akékoľvek poškodenie tovaru spôsobené prepravou, ktoré sa neprejavuje vonkajším poškodením obalu, je povinný reklamáciu bezodkladne, najneskôr však do troch dní od prevzatia zásielky, uplatniť u Predávajúceho. Inak sa dodávka považuje za kompletnú a bez závad a reklamácie z tohto titulu nebudú akceptované.
Kupujúci je povinný Predávajúcemu reklamovať zavády a nedostatky tovaru zakúpeného na www.catalina.sk bez zbytočného odkladu podľa podmienok uvedených v príslušných ustanoveniach zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení.
Upozorňujeme, že reklamačné nároky nie sú uplatniteľné v prípade produktov, na ktoré bol použitý chemický prostriedok a v dôsledku toho vznikla nežiaduca reakcia, ktorá ovplyvňuje ich kvalitu, vzhľad alebo funkčnosť.
Reklamačný formulár:
Kupujúci je povinný vyplniť REKLAMAČNÝ FORMULÁR (ďalej len „Formulár") v nasledujúcich prípadoch:
Formulár nájdete na tejto podstránke: catalina.sk/reklamacie
Odstúpenie od kúpnej zmluvy v 14-dňovej lehote: Kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu. Tovar, ktorý Kupujúci vracia musí byť nepoškodený, musí byt vrátený v pôvodnom obale-kartóne a nesmie javiť známky používania. Kupujúci v tomto prípade neuhrádza manipulačný poplatok v súvislosti s odstúpením od kúpnej zmluvy. Náklady na vrátenie tovaru znáša Kupujúci len v tom prípade, ak tovar plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nebol vadný. Predávajúci vráti Kupujúcemu tovar v hodnote zníženej o poštovné náklady ak ich Kupujúci pri kúpe nehradil ako samostatnú položku.
Firemný zákazník, teda zákazník, ktorý tovar nakupuje na firmu (uvádza pri objednávke IČO, DIČ alebo IČ DPH) nemá nárok na vrátenie tovaru ani odstúpenie od zmluvy do 14 dní od dodania tovaru.
Na tovar vyrobený na objednávku alebo personalizovaný tovar (špecifické čalúnenie, farba nožičiek) sa právo na vrátenie tovaru v lehote 14 dní nevzťahuje.
Tovar neposielajte na dobierku ! Takto zaslaný tovar nebude prevzatý. Adresa pre vrátenie tovaru: Felin s.r.o., Ľudovíta Stárka 1867 911 05 Trenčín
tel. : +421 947 901 818
Kupujúci je povinný uviesť vo Formulári nasledujúce údaje:
1.1 Identifikácia Kupujúceho, t.j. obchodné meno/meno a priezvisko, sídlo/bydlisko, kontakt (telefón a e-mailová adresa);
1.2 Adresa miesta, kam bol tovar dodaný
1.3 Adresa, na ktorú má byť dodaný vymenený tovar, v prípade výmeny tovaru;
1.4 Číslo elektronickej objednávky (Číslo na faktúre);
1.5 Dátum vystavenia elektronickej objednávky;
1.6 Dátum prevzatia tovaru Kupujúcim;
1.7 Popis tovaru, ktorý Kupujúci žiada zameniť a popis zameneného tovaru s uvedením kódu, farby, veľkosti, množstva a ceny tovaru a spôsob zabalenia tovaru;
1.8 Názov a číslo bankového účtu Kupujúceho a názov a kód banky, v ktorej je účet vedený;
1.9 Dátum a podpis Kupujúceho.
Ak Formulár nie je kompletne vyplnený alebo k Formuláru nie je priložený doklad o kúpe a prevzatí tovaru (ďalej len „Požadované doklady"), Predávajúci vyzve telefonicky prípadne e- mailom Kupujúceho na doplnenie chýbajúcich údajov alebo priloženie chýbajúcich Požadovaných dokladov.
Ak sa Predávajúcemu nepodarí opakovane telefonicky dovolať Kupujúcemu a/alebo Kupujúci nereaguje na e-mailovú výzvu Predávajúceho do 7 pracovných dní od prevzatia Formulára a/alebo Požadovaných dokladov Predávajúcim, Predávajúci si vyhradzuje právo nepokračovať vo vybavovaní predmetného vrátenia/zámeny/reklamácie a tovar bude vrátený na náklady Kupujúceho naspäť Kupujúcemu na adresu uvedenú vo Formulári.
Ak spolu s vyplneným Formulárom a s Požadovanými dokladmi nie je priložený tovar, ktorý je predmetom vrátenia/zámeny/reklamácie, Predávajúci si vyhradzuje právo nepokračovať vo vybavovaní predmetnej záležitosti.
Tovar, ktorý je predmetom vrátenia/zámeny/reklamácie musí byť kompletný, nepoužitý, nepoškodený a v pôvodnom nepoškodenom obale. Tovar nesmie javiť na sebe známky používania. Všetky štítky, cenovky a iné značenia tovaru musia byť na pôvodnom mieste a nesmú byť z tovaru odstránené. Kupujúci je povinný poistiť tovar, ktorý je predmetom vrátenia/zámeny/reklamácie. Riziko vzniku škody na tovare, ktorý je predmetom vrátenia/zámeny/reklamácie znáša Kupujúci až do okamihu prevzatia tohto tovaru Predávajúcim.
UPOZORNENIE pri preberaní tovaru: Kupujúci je povinný si tovar skontrolovať ihneď po jeho prevzatí. V prípade reklamácie je potrebné zachovať originálny kartón a zaslať fotku výrobného čísla. Pokiaľ je balík viditeľne poškodený, zákazník preberie tovar S VÝHRADOU, ktorá sa zapíše do prepravného listu za prítomnosti kuriéra, a následne nás kontakujte na info@catalina.sk Obsah zásielky si ako zákazník prekontrolujte čo najskôr (bezodkladne), prípadné reklamácie poškodenej časti tovaru zasielajte ako odpoveď na info@catalina.sk Väčšinou sa jedná o nadrozmerný a ťažký tovar, preto je potrebné zabezpečiť si osobu na prevzatie tovaru (1-2 osoby).
Kupujúci je povinný kompletne vyplnený Formulár spolu s Požadovanými dokladmi doporučene poslať spolu s tovarom, ktorý je predmetom vrátenia/zámeny/reklamácie na adresu sídla Predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo neprebrať tovar zaslaný Kupujúcim na dobierku.
Celková suma za tovar, ktorý bol vrátený Predávajúcemu v súlade s týmito VOP, znížená o manipulačný poplatok/poplatky, v prípadoch ustanovených v týchto VOP, bude prevedená na účet Kupujúceho uvedený vo Formulári a to do 15 dní odo dňa prevzatia kompletne vyplneného Formulára spolu s Požadovanými dokladmi a s tovarom, ktorý sa vracia z dôvodu uvedeného v bode 1.1, 1.2 a 1.3 tohto článku.
Tlačivo pre vrátenie tovaru / reklamáciu - na stiahnutie - formát PDF -> Reklamacny-formular
Záručné podmienky a záručná doba- pre spotrebiteľov
Na dodaný tovar je Kupujúcemu poskytnutá záručná doba 24 mesiacov. Na vybrané druhy tovaru môže byť Kupujúcemu poskytnutá dlhšia záručná doba. Záručná doba začína plynúť v deň odovzdania tovaru Kupujúcemu. Vada tovaru a nároky vyplývajúce z vady tovaru musia byť uplatnené do konca záručnej doby. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie.
Faktúra v elektronickej forme je podľa §32 Zákona o účtovníctve č. 431/2002 z.Z. právoplatným daňovým dokladom a bude na základe vyžiadania zákazníka zaslaná na zákaznícky email. E-shop www.catalina.sk neručí za nedoručenie elektronickej formy faktúry v prípade, že zákaznícka emailová adresa je nefunkčná alebo neplatná.
Reklamovať je možné len tovar zakúpený u Predávajúceho a úplne zaplatený. Kupujúci je povinný vo Formulári čo najvýstižnejšie popísať vadu, pre ktorú tovar reklamuje.
Za vadu tovaru nemožno považovať zmenu vlastnosti tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebenia, nesprávneho používania, nedostatočného, alebo nevhodného ošetrovania, v dôsledku prirodzených zmien materiálov z ktorých je tovar vyrobený, v dôsledku akéhokoľvek poškodenia Kupujúcim či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.
Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:
a. nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru,
b. neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
c. uplynutím záručnej doby tovaru,
d. mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
e. používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
f. neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
g. poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
h. poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
i. poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
j. neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
k. zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
Oprávnená záručná reklamácia je bezplatná. Náklady na dodanie reklamovaného tovaru Predávajúcemu uhrádza Kupujúci. Pri neoprávnenej reklamácii je Kupujúci povinný uhradiť náklady vzniknuté riešením takejto reklamácie vo výške 12 EUR.
Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo iná povinná osoba určená na opravu je povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.
Predávajúci je povinný, ak reklamáciu neuzná do troch pracovných dní, tovar zaslať na vlastné náklady na odborné posúdenie.
Predávajúci vydá Kupujúcemu pri uplatnení reklamácie potvrdenie, ktoré mu bude zaslané na adresu doručovania uvedenú vo Formulári.
Predávajúci vydá Kupujúcemu o vybavení reklamácie písomný doklad najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie, ktorý mu bude zaslaný na adresu doručovania uvedenú vo Formulári.
Kupujúci sa môže voči rozhodnutiu reklamácie odvodlať v lehote 30 dní od doručenia tohto rozhodnutia.
Záručné podmienky a záručná doba- pre podnikateľov
Firemný zákazník, teda zákazník, ktorý tovar nakupuje na firmu (uvádza pri objednávke IČO, DIČ alebo IČ DPH) nemá nárok na vrátenie tovaru ani odstúpenie od zmluvy do 30 dní od dodania tovaru.
1. Lehoty na uplatnenie reklamácie
Kupujúci – podnikateľ je oprávnený uplatniť právo z chyby (tovar reklamovať) bez zbytočného odkladu po tom, čo mohol chybu pri včasnej prehliadke a dostatočnej pozornosti zistiť, najneskôr v lehote 12 mesiacov od prevzatia tovaru, ak nie je uvedené inak. To sa však netýka:
- pri veci predávanej za nižšiu cenu na chybu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá;
- na opotrebovanie veci spôsobenej jej obvyklým používaním;
- pri použitej veci na chybu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebovania, ktorú vec mala pri prevzatí kupujúcim; alebo ak to vyplýva z povahy veci.
Lehota na uplatnenie reklamácie začína bežať prevzatím tovaru kupujúcim. Ak sa skladá tovar z viacerých častí, ktoré sú dodávané postupne, lehota začína bežať odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru.
2. Ak sa prejaví chyba v priebehu lehoty na uplatnenie reklamácie pre kupujúceho – podnikateľa, je na kupujúcom – podnikateľovi, aby preukázal, že chyba tovaru existovala už pri prevzatí tovaru.
3. Nároky z chýb
Ak nemá vec vlastnosti uvedené v čl. III. tohto Reklamačného poriadku, môže kupujúci – podnikateľ požadovať
- dodanie novej veci bez chýb, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu chyby neprimerané, pokiaľ sa chyba týka iba súčasti veci, môže kupujúci – podnikateľ požadovať len výmenu súčasti;
- bezplatné odstránenie chyby.
Postup pri reklamácii
Kupujúci – podnikateľ doručí na vlastné náklady i riziko reklamovaný výrobok na adresu Starbiz s.r.o. so sídlom v Trenčianskej Turnej 4003, 913 21
Tovar musí byť v úplnom stave. Je vhodné tovar zasielať v originálnom obale alebo vyhovujúcom prepravnom obale, pretože predávajúci neručí za prípadné mechanické poškodenie pred prijatím tovaru. Ku každej položke je kupujúci – podnikateľ povinný preukázať, že tovar bol zakúpený u predajcu a uviesť presný popis porúch a početnosť výskytu.
Lehota na vybavenie reklamácie
Ak je kupujúci – podnikateľ, reklamácia vrátane chyby bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 90 dní odo dňa uplatnenia reklamácie kupujúcim – podnikateľom, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim – podnikateľom nedohodnú na inej lehote.
Vybavenie reklamácie
Reklamácia je za vybavenú považovaná v okamihu, keď o tejto skutočnosti predávajúci informuje kupujúceho – podnikateľa telefonicky, SMS alebo na e-mail kupujúceho – podnikateľa uvedený pri uplatnení reklamácie. Kupujúci – podnikateľ má povinnosť si tovar vyzdvihnúť. V opačnom prípade je predávajúci oprávnený si účtovať poplatok za uskladnenie. Pri výdaji tovaru po vybavení reklamácie je kupujúci – podnikateľ povinný predložiť doklad, na základe ktorého bola vec prijatá do reklamácie a musí preukázať svoju totožnosť platným dokladom totožnosti.
Náklady reklamácie
Náklady na uplatnenie reklamácie (napr. náklady na poštovné, dopravu) nesie kupujúci – podnikateľ sám.